livetsomrebecka

Alla inlägg under december 2012

Av Rebecka Hult - 31 december 2012 21:56

Japp, 2012 har varit ett fartfyllt år med mycket innehåll! Tänkte sammanfatta i stort sätt hela året för er. Året började med att jag gick i en helt vanlig ridgrupp på onsdagar med Julia. Jag blev allt mer vän med dem andra i gruppen osså så man kan säga att iaf 2 av dem har jag blivit bättre kompis med, det e Katja o Kajsa. Ibörjan kunde man knappt vet vem som hette vilket namn men ju mer tiden gick såg man skildnad. O kan man tänka sig, att just detta året frågade min ridlärare Hanna mig om jag ville bli fodervärd på Humle! Hon sa att hon tyckte att jag red väldigt bra så o sen sa hon att Humle behövde en till halv fodervärd så efter några veckors tänkande blev jag tillsist typ världens lyckligaste tjej kändes det som. Hade honom på test i den sista månaden innan det blev sommarlov o sommarbete för hästarna. Gick jättebra o jag fick bra tips av Karna (den andra fodervärden)! Under sommarlovet va jag o min familj i Spanien i typ 3 veckor tror jag, kommer inte riktigt ihåg, hehe! Efter det var det ridläger i 3 dagar, åkte med Julia o jag fick en kompis till, vår rumskompis! En riktigt go o härlig vän! Oj, juste, glömde nästan bort Zigge, vi köpte ju honom ungefär vid ridlägret, vet inte om det va innan eller efter men sak samma! Hade ju Humle efter sommaren osså ju. Då blev det så att Karna fick Pluto som foderhäst istället o då kom Ellen som skulle ha andra halvan av honom. Humle testade mig mycket i början o var helt hopplös. Bockade o körde nästan upp huvudet i himlen varje gång man skulle galoppera. Jag var helt uppgiven men ju mer tiden gick o ridskolan började igen blev han lugnare som tur va! Annars vet jag nye vad jag skulle gjort!! Jag får ju inte heller glömma att det var detta året som jag började blogga! Det var i september, kommer jag ihåg. Denna terminen har jag o Julia delat en plats i vår gamla grupp eftersom våra mammaor inte ville att vi skulle gå varje gång i ridskolan för att vi va fodervärdar osså, haha mammaor!! Var med i 3 hopptävlingar under denna terminen men bara clear round. De 2 första gångerna 50 cm sen 60 cm. Men nästa år ska det vara en serietävling där jag både ska vara med på dressyren o hoppningen. När jullovet började va det ju typ julafton nästan direkt! Jag fick många fina saker, bland annat: choklad, läderchaps, schabrak, ridtäcke, mugg m.m Ja, o nu sitter jag här under nyårsafton o väntar tills det ska bli klockslaget 00.00 så att jag kan sms:a alla mina vänner: GOTT NYTT ÅR!! Längtar! Ja, nu har ni fått ett smakprov på mitt år o hur det har varit! Kommer att lägga in ett inlägg sen! Tjaoo! /Becka

Av Rebecka Hult - 31 december 2012 16:31

Halloj alla!
Va i stallet innan, ju. Gick jättebra när vi tog in honam från hagen idag fast att de andra hästarna ville in från Humle hagen (inte så konstigt eftersom det bara e typ lera i den;) ). Borstade o sadlade o tränsade lite snabbt innan jag gick in i mellan där Casper o Bella redan va. Värmde upp o det gick bra, det kändes så iaf, hehe! Sen ville hon på Casper ta fram ett hinder så hennes föräldrartog fram o byggde en oxer. Jag tog några språng o han va pigg o bjöd mycket fram. Tilda (hon som har Casper), hennes mamma tog ett jättefint kort när jag hoppade som hon ska skicka på vår mail så att jag kan skriva ut den o sätta den ovanför min säng, hihi. Övade lite på dressyrpogramet när det bara va jag o Amanda kvar i ridhuset. Gick mycket bättre idag än igår! Nöjd över Humlisen! När vi kom hem följde jag ut med pappa o Ozzy på kvällsrundan innan vi fikade lussekatt o pepparkakor, mums mums! Så nu sitter jag här hemma i soffan igen.

Jo, att nu när det ska bli ett nytt år o allt. Så tänkte jag att NI kunde få välja vad jag ska skriva om i ett inlägg i övermorron! Ni kan välja mellan:
1. Att jag berättar om mig själv som person.
2. Berättar om Humle, så att ni vet lite mer om honom.
3. Mina husdjur
4. De 5 bästa böckerna/serierna som jag älskar.
Kommentera vad du vill att jag ska skriva om i ett inlägg i övermorron.

Tjaoo!

/Becka
PS. Här kommer lite bilder osså:

Av Rebecka Hult - 31 december 2012 10:06

Go'morron alla! Snart om typ 14 timmar blir det 2013, woppa!!
Mina nyårslöften än så länge:
Att fortsätta rida!
Vara så positiv som möjligt

Nyårslöften till bloggen:
Blogga iaf varannan dag, helst varje
Vara inne på den minst en gång per dag!
Fixa o ändra om det e nått fel eller nått till nästa termin (alltså vår, sommar, höst, vinter! Där ingår headern att fixa!)

Ja det e några löften. Men igår red jag ju. Gick jättebra förutom att han inte ville ställa o böja sig ibland o när jag gjorde halt i dressyrpogramet tog han huvudet, hehe! Men när man skulle öka traven på snett igenom så nästan flög vi fram!! Kändes helt maaagiskt, haha! Skötte om honom efter jag hade ridit. Sen hämtade jag o Julia vårt hästgodis så att vi kunde ge en bit till varje häst när vi fodrade. O det gjorde vi, hihi. Det gick jättebra att fodra o jag gav hö till bland annat Flower o Florens, Humle, Snowflake, Cayenne m.m Det var jättekul o sen var jag helt slut så efter var jag lite trött.

Idag ska jag till stallet kl halv 12, 12. Kulikul!

Tjaoo!

/Becka

Av Rebecka Hult - 30 december 2012 16:58

Jepp, ska till stallet snart! Julia ska fota lite så att jag kan lägga upp lite bilder kanske. Sticker kl halv 6. Kulikul!! Rider lite tuffare idag för att jag red barbacka igår, så det blev inte så mycket ridning då. Ska testa dressyrpogramet som jag ska rida på en tävling om nån helg;).

Tjaoo!

/Becka

PS. Bilden e på mig, Woppa!

Av Rebecka Hult - 30 december 2012 12:27

NOOOÅÅÅ?? Vad tycker ni om headern o färgerna?


Tänkte att jag kunde lämka upp några bloggar som jag gillar jättemycket!

www.juliiialivet.bloggplatsen.se Det e min bästis Julias blogg! Hon skriver om sitt liv o Gunnar som ska bli hennes ny halv foderhäst i vår! (hennes gamla heter www.juliamusslan.bloggplatsen.se kolla in den osså!) Big like på den asså!

www.amandaiislife.bloggplatsen.se Det e en bra o snäll stallkompis till både mig o Julia! Hon skriver om allt möjligt som händer i sitt liv bl.a Beauty! Hennes blogg e SJUKT bra!

www.ponnynissarna.bloggplatsen.se Det e 2 tjejer som skriver om sitt liv o sina hästar! Big like!


Tjaoo så länge!


/BeckA

Av Rebecka Hult - 30 december 2012 11:32

Tja alla! Nu har jag startat denna bloggen, YES! Hade en annan blogg innan men jag tyckte inte att jag tog den på allvar, men med denna ska jag blogga o fixa med varje dag! Ni kanske ser att det inte har kommit upp nån header än men den kommer, tänmkte fixa den idag, hihhi! Ni får gärna kommentera det jag skriver. Skulle bli så glad för det!Denna bloggen kommer jag att skriva precis som det e om dagarna o hur jag upplever vissa händelser i mitt liv! Kommer såklart att skriva mycket om min o Humles framgång under året! Ni kan gå in på min förra blogg o läsa lite mer om mig o Humle! Bloggen heter www.humlerebecka.bloggplatsen.se Hoppas att ni vill följa min blogg!!Tjaoo så länge!/Rebecka

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej o välkommna till min blogg! Jag heter Rebecka och är 12 jordsnurr. Här kommer jag att skriva om allt möjligt som händer i mitt liv! Mina intressen e bland annat: Ridning o rita! Jag har en hyrponny som heter Kardemumma! Han e allt för mig!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards