livetsomrebecka

Alla inlägg under januari 2013

Av Rebecka Hult - 29 januari 2013 16:15

Tjenicksen!
Nu e jag hemma hos Julia! Kulikul!!:) Har typ spelat slender! Han e ASLÄSKIG!!!!!:O Hihi, vi typ skrek o slängde ifrån oss mobilen! OMFG vad han skräms!!! En sekunden när man snurrar runt för att kolla om han är bakom en så tittar man fram igen o då står han där:D Jag hittade en lapp som man ska göra. Det stod "There is nothing left for you!". O sen när jag skulle kolla till höger om lappen var han inte där o sen när jag tittade tillbax på lappen stod han bredvid ett träd! Han hade typ gömt sig bakom det!!
Vet inte riktigt vad vi ska göra nu men vi har iaf kul.
Skolan gick bra o så, ämnena var: Svenska, NO, Engelska o Idrott. Heeelt vanligt!! Hehe!
Ska hem sen kl 5 men jag ska fråga Julia om hon vill spela mer.

Tjaoo ses!

/Becka

Av Rebecka Hult - 28 januari 2013 18:21

Jepp, som rubriken lyder så ska jag göra en bildbomb med foton från photo booth. Alla e bilder på mig förutom bilderna med mig o Julia tillsammans! Hoppas att ni gillar dem!

Av Rebecka Hult - 28 januari 2013 17:51

Tjabatjena!
Idag har jag vatt i skolan som vanligt o det var ganska tråkigt som vanligt. Har inte så mycket att berätta än att de olika ämnena var: Matte, slöjd, planering inför kabaretn, elevens val typ o bild:D Älskar ämnet bild för det e mitt favvoämne, hihi!
Har inte gjort så mycket annars här hemma. Har typ repeterat engelskan tills imon, spelat Howrse o nu bloggar jag:p
Kan säga ungefär hur mitt schema ser ut i veckan:

Idag: det vet ni! ;P
Tisdag: skola. Annars inget speciellt, men om Ellen fortfarande e sjuk kanske jag ska rida dressyr!
Onsdag: skola. O vanlig ridlektion för Jessica i ridskolan. Ska nog ha Esther igen om inte det blir ändringar.
Torsdag: skola. Ska nästan direkt till stallet sen för att jag ska hoppträna för Ellen(hopptränaren asså)!
Fredag: skola, fredagamys!
Lördag: inget speciellt men jag kanske ska till Baltazar o om Julia kan o vill ska hon nog oxå följa med.
Söndag: chill, men jag ska rida Humle oxå. Ingen hårdträning direkt för, som ni kanske vet, har jag o Ellen bestämt att det e på söndagarna han ska få lite slapp-dag.

Japp, det var det det. Ska nog kolla in den där Höökskatalogen lite noggranare igen för att jag har sakt till mamma att jag vill dit i helgen o hon sa ja!! Så jag måste kolla om det finns något jag absolut vill ha:)
Kommer oxå en liten bild på mig!
Ses sen!

/Becka

Av Rebecka Hult - 27 januari 2013 21:19

Tjena!
Kom hem ungefär kvart över 6! O jag fick inte berätta så mycket om Amigo för Matilda. Men jag tyckte att det var jättekul!!:) Det var lite pirrigt men det gick över. Jag kom med i tv! Coolt;)
Men aa, ska typ lägga mig snart, skola imon:| Boriiiing!! Men man får väll stå ut.

Natti!!

/Becka:))

Av Rebecka Hult - 27 januari 2013 11:07

God morron!
Har ängnat mig åt att välja kläder till Amigo Grande-inspelningen. Matilda bjöd mig, Julia o Maja till inspelningen! Så jag kanske kommer att synas i tv:D Cooooltt!!
Har en bild på min outfit! Jag kommer att skriva mer om Amigo-inspelningen när jag kommer tillbax ikväll/eftermiddag. Här e bilden:

Av Rebecka Hult - 26 januari 2013 20:28

Halloj! E nu på väg hem från fodringen ikväll;) Hästarna va stingsliga, speciellt Humle<3 Of course! Haha! Sorry, glömde att ta bilder fast att jag hade mobilen med.
E ganska hostig nu, kliar i halsen, vet inte varför!?
Vill oxå säga till Amanda: Du rider Beauty jättebra o ni passade perfekt tillsammans, ett riktigt ekipage;D Lycka till med Acora!!:)

Tjaoo!

/Becka

Av Rebecka Hult - 26 januari 2013 15:34

Tjena-mosh! Tävlade ju idag:D Fick gå upp klockan halv 9 för att göra mig iordning innan vi stack. Mamma sa att det hade vatt översvämning i Vetteran-stallet inatt! Det hade vatt jättemycket vatten där!

Var lite nervös men det gick över ganska snabbt när jag inte tänkte på det. Hämtade Humle i hagen där han var jagad av Lothar, så han travade fram till oss, glad för att slippa!

När det va min tur red jag in på banan o innan det kom någon mer häst in i ridhuset gnäggade han typ 2 gånger minst. Gillar inte att vara ensam i det stor, farliga ridhuset, hihi:)!

Han bjöd inte riktigt framåt i början men blev bättre sen. Han gick inte på tyglen men jag bryr mig inte så där ASmycket om det. Jag blev otroligt nöjd med galoppen för han rusade inte alls idag! Mycket fin galopp, duktig kille!:D

Jag visste ju att det var en mycket strängare dommare än förra gången så när jag fick mitt resultatpapper blev jag inte speciellt förvånad. Jag fick ju förra gången 58, 57% o denna gången fick jag 46, 142% ungefär! Men huvudsaken e den att jag e jättenöjd!


Tjaoo, ses!:D

Becka!

 

Av Rebecka Hult - 26 januari 2013 09:36

Ska ju tävla dressyr idag:D Jättekul!!:) Ellen är sjuk (krya på dig!) så det är bara jag som ska tävla Humle<3 Hoppas att han är på bra humör:D Julia ska hjälpa mig med knoppningen o annat med honom!

Glömde blogga mer igår, hann inte!:/
Önska mig lycka till!:)

Ses

/Becka!!

Presentation


Hej o välkommna till min blogg! Jag heter Rebecka och är 12 jordsnurr. Här kommer jag att skriva om allt möjligt som händer i mitt liv! Mina intressen e bland annat: Ridning o rita! Jag har en hyrponny som heter Kardemumma! Han e allt för mig!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards