livetsomrebecka

Alla inlägg under mars 2013

Av Rebecka Hult - 30 mars 2013 15:27

Hej! Tyvärr blir det inga bra bilder till träningen eftersom att det är svårt att fota och samtidigt träna... Så aa, inget tips blir det idag men jag lovar en annan gång!:)
Jag har vatt ute med Zigge oxå efteråt. Han var lika modig som förra gången.. Sen var det chill framför datan innan jag kom på en rolig idé som jag och vovven kunde göra och det fick vi! Så jag och Ozzy gick ut och lekte med bollen en stund så jag Har precis kommit in. Mamma kan iaf inte klaga på att jag inte hat varit ute idag:P Ska dessutom följa med ut med hunden på kvällsrundan det har jag lovat...:)

Ses förmodligen sen!!:D

Av Rebecka Hult - 30 mars 2013 11:07

Tjena! Jag är såå ledsen att jag inte höll mitt löfte att blogga igår! Förlåter ni mig? Jag vet att detta inte är någon bra orsak men: Jag orkade inte... -_- Men nu är jag här!:) har hänt hyfsade saker iaf...
TISDAG: jepp, då var jag och Julia först hos lille Baltazar killen. Han var världens snällaste som vanligt:p Njöt och tiggde extremt mycket godis. Men jag har lärt honom lite att det är ingen idèe att skrapa med hoven när man borstar för då får han inget, så han har typ slutat lite med det. Men när man ska byta borste ger man honom en liten godisbit. Och det funkar hyfsat;P Sen frågade jag Julia om hon ville vara med när vi tog ut Zigge i sele. Och ja, det ville hon gärna. Så vi var ute en stund. Zigge har blivit lite modigare sen sist så vi gick till lekplatsen och sen ville han in i andras trädgårdar men det fick han såklart inte... :):) Julia stack hem för att äta efter en stund. Samma gjorde jag. Skulle följa med Julia till stallet sen så jag fick skynda mig! Det var dressyr lektion men eftersom det inte var min dag var inte jag med... Bombaderade Julias iPhone 4 med foton och filmer istället:P Vissa blev bra tycker jag. När Julia och Kiara skulle galoppera runt spåret började Hanna prata med mig. Hon sa att jag skulle säga till mamma att ringa henne för att hon hade några idèer med Humle.... Jag är nervös! Vad är det för idèer? :/:(
ONSDAG: Då var det min dag med lille Humlisen. det var väldigt fint väder men jag red först i stora sen gick jag ut i paddocken lite. Han blev pigg och glad då. Inget annat har hänt den dagen förutom att mamma inte fick tag i Hanna så hon ska prata med henne på tisdag... Jag blir bara nervös så fort jag ens tänker på det... Vad är det liksom? Oj, juste, jag klippte mig ju! Det blev Bra! Tyvärr ingen bild men men?
TORSDAG: på förmiddagen laddade jag inför hoppningen på eftermiddagen. När vi kom dit hade redan Julia och hennes mamma kommit. Så jag hämtade sakerna medan mamma mockade. Sen gick vi och hämtade Humle i hagen. Började rykta och sadlade och tränsade innan jag och Julia satt upp. Vi red ett var runt spåret innan vi traskade in i stora där hoppningen är. Vi skulle ha banhoppning. Man fick välja höjd så det var ju perfekt inför imorron då det är Påsk-Hoppning.!!:) Valde 70 cm i och med att jag ska tävla det. Han hade typ dött då när det var min tur. Han saktade typ av heelaa tiden trots att jag smackade som en galning(kanske inte en galning men kom inte på något annat att skriva)... Men sen när vi skulle hoppa 1 litet och sen 2 stora hinder var han väldigt pigg igen??:3 Konstigt? På kvällen var det först "sveriges roligaste klipp" sen "The Bible" som jag bara fick se halva av för att det varade till halv 12:(
FREDAG (igår): Då var det bara chill i stort sätt från morron till kväll. Inget roligt att skriva om. Men trorts det så känns det som att jag gjorde något igår trots att jag inte kommer på något........ :?

Idag så har det inte hänt något än så länge men jag tänkte ge er tips på träning till hund tricks senare när jag har tränat Ozzy lite. Förmodligen lite bilder till det.

See Yaa
PS: Jag hoppas att ni har orkat läsa detta mil-tals långa inlägget:p:)

Av Rebecka Hult - 28 mars 2013 14:04

Kommer inlägg imorron med alla dagarnas innehåll som jag inte bloggat om..
Ses imorron förmodligen!:):):):):)

Av Rebecka Hult - 25 mars 2013 18:28

Hej! Har inte bloggat innan idag just för att jag typ bara har spelat på datan, städat, lekt och pysslat med schleich. M.m

Så aa, hejdå!

Av Rebecka Hult - 24 mars 2013 16:58

Ja du, tänk, lov nu! Påsklov dessutom! Med påskägg och annat kul som händer.
Här är mitt schema över lovet:
Idag: Har varit och skött om lille Baltazar (sorry, inga bilder!). Han gnäggade inte idag åt mig som han gjorde förra gången när jag kom. Men han kommer iaf alltid när man kallar.:) Annars var det chill tills jag stack till Julia. Vi va i kanske 2 timmar lite mindre. Resten av dagen ska jag sitta vid datan och pyssla med Ozzy!:D

Imorron (måndag): Inte min favoritdag faktiskt men eftersom att det är lov då så är det good! Kommer att slappa och spela data hela dagen om vi inte ska göra något som vi inte planerat.

Tisdag: inget planerat bara chill. Kommer kanske video, vad vet jag? Vad tycker ni? Ska jag testa och se om jag kan lägga in en video när jag videobloggar? Vad ska jag prata om då tycker du? Kommentera!

Onsdag: först ska jag och mamma klippa oss på förmiddagen. Jag ska typ ta topparna och lite till, kommer bilder:) Sen ska vi till stallet på eftermiddagen. Jag ska både rida och ha tuss+tunnor. Har aldrig gjort det för så ja, det ska nog gå bra. Ska ta dressyr med Humle!

Torsdag: då är det hopplektion för Ellen! Yippie!

Fredag: Då är det bara chill heeelaa låånga dagen! Det är väll långredagen på redag?

Lördag: Inget händer tror jag som jag har fått reda på.

Söndag: tävling med Humle! Ska hoppa 70 cm, tar en höjd han absolut säkert kan! :) Hoppas att han stöttar mig och gör en superrunda som han brukar:):):):)

Ja, ungefär detta kommer att hända.
Mer updating kommer idag!!!:):):)


Av Rebecka Hult - 24 mars 2013 08:40

God morron! Jag har tittat på TV sen klockan 07:30 då jag gick upp. Ganska morgonpigg=-) Idag händer inget särskilt, bara chill och lat!:p
Släckte ni igår?? Jag gjorde!:)

Av Rebecka Hult - 23 mars 2013 17:23

Kort sammanfattning:
Jaa, kursen var ju ganska tråkig som jag skrev i förra inlägget. Men ibland lite roligare. Gjorde korsord och andra delprov idag. Hjälpte mamma(det är ju egentligen hon som tar kortet eftersom jag inte fyllt 13 än. Så jag ska ta det då, sen. Men det är sen det.
Kursen slutade lyckligt vis tidigare än vad vi väntade oss så jag borstade Humle extra länge. Jag fick rida i paddocken för att båda ridhusen skulle fixas till med nytt underlag så de var bokade för hela dagen till det. Humle var pigg iaf ute. Han tyckte det var kul, me too!:) Jag travade och skrittade av honom sen på galoppspåret så att han fick sträcka ut sig lite. Pappsen hämtade upp mig och mamma så att vi kom hem, annars hade vi fått gå:p Hahaha, det skulle inte varit sååå kul;)
Nu har jag bytt om iaf så att jag är redo inför mys ikväll! Med snacks och alla samlade!:) Under Earth Hour! Glöm INTE att släcka, tänk "får inte glömma, får inte glömma". Är lite osäker på om det är 20.00-21,00 eller 20.30-21.30? Vad är det? Kan någon svara på det innan det är dags att släcka?!:) Tack på förhand!:o
Ska nog stänga datan men uppdatering kommer så klart!;) Man glömmer ju aldrig er!:o

Av Rebecka Hult - 23 mars 2013 13:01

... På grönt-kort-kursen. Har varit här inne i cafféterian i 4 timmar. Och bara suttit här och lyssnat. Gör det fortfarande.
Ses

Presentation


Hej o välkommna till min blogg! Jag heter Rebecka och är 12 jordsnurr. Här kommer jag att skriva om allt möjligt som händer i mitt liv! Mina intressen e bland annat: Ridning o rita! Jag har en hyrponny som heter Kardemumma! Han e allt för mig!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards